RSS

Despre cartier, cu copiii / About the Neighborhood, with children

07 Mar

  DSC08968DSC08972DSC08971 DSC08970

    Săptămâna aceasta s-a desfășurat a doua întâlnire din cadrul Atelierului de arhitectură. De această dată am discutat despre modul în care poate fi un cartier perceput prin principalele simțuri, văzul și auzul, pentru ca apoi să ne concentrăm atenția asupra modului în care copii percep limitele cartierului, centrul său, precum și poziția în plan a locuinței fiecăruia. Nu în ultimul rând, cu această ocazie am terminat lucrul la o parte dintre căsuțele de prezentare a fiecăruia, cele care vor constitui baza procesului de constituire a machetei de studiu.

    Așa cum era de așteptat, dat fiind faptul că am lucrat în principal cu cei mai mari dintre copii (clasele 3 și 4), acestora le-a fost lesne să identifice modul în care imaginile și sunetele definesc un spațiu public. Copiii au observat, pe cadre surprinse în cartier, faptul că în/din cartier se pot percepe atât elemente ale mediului construit, cât și ale naturii înconjurătoare. De asemenea, sunetele prezentate, relaționate cu imagini, au subliniat diferența între locurile aglomerate de cele liniștite. Limitele cartierului au fost percepute ca fiind, în ordine: bariera, principalul punct de trecere către oraș, stadionul și locuințele sociale din Sud, râul Jiul de Est, precum și calea ferată și gara, în Vest. Datorită lipsei unui spațiu public de dimensiuni ridicate, copii au identificat centrul cartierului în centrul geometric al acestuia sau în poziția centrului comunitar. După marcarea locuințelor au fost identificate principalele locuri de joacă, și anume spațiile publice liniștite din proximitate: terenul viran pentru locuințele sociale, locurile de joacă din oraș la ocazii deosebite, străzile pentru Colonia propriu-zisă, respectiv malul Jiului pentru sporturile de echipă.

    Săptămâna aceasta am lucrat cu copiii noi, Cristina, Ion și Mihai. Săptămâna următoare vom sonda simțurile rămase și vom așeza căsuțele pentru a construi macheta de studiu.

     The second meeting with the children in the Architecture workshop was held during this week. This time we discussed about the way in which a neighborhood can be perceived through the main scenes: seeing and hearing. Next, we focused on the way in which children perceive the neighborhood limits, its center, along with each one home’s position in the plan. Finally, we finished working at the majority of every one’s characteristic models, the ones that would represent the basis of the neighborhood study model.

Next week, we are going to learn about the human senses left and we will place the characteristic models in a layout made special for the study model.

B20

 
Leave a comment

Posted by on March 7, 2013 in Uncategorized

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: